بازاریابی محتوا چیست؟

محتوای مفید، باید نقطه ی کانونی بازاریابی شما باشد

در حال حاضر اصول و روش های بازاریابی سنتی، روز به روز قدرت و اثرگذاری خود را از دست می دهند و شما به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، مدیر یا صاحب کسب وکار و حتی فروشنده مطمئنا می دانید که باید راهی بهتر و موثر تر برای معرفی و بازاریابی خدمت یا محصول خود در نظر داشته باشید.

ورود به بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک بازاریابی استراتژیک بوده که تمرکز آن توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکدست در راستای جذب و حفظ مخاطبی دقیق و مشخص است. در نهایت هدف بازاریابی محتوا، افزایش سود دهی می باشد.

در بازاریابی محتوا، به جای اصرار و پافشاری  بر معرفی محصولات و خدمات خود، محتوایی مفید و واقعا کاربردی را برای مخاطبان خود تهیه می کنید که به کمک آن ، می توانند رویکردی نوین در فرایند بازاریابی و جذب مشتری داشته باشید.

برندهای برتر از بازاریابی محتوا استفاده می کنند

تحقیقات سالانه ی ما نشان می دهد، که عده ی زیادی از بازاریابان، از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده می کنند. برندهای بزرگی مانند: P&G, Microsoft, Cisco Systems, و John Deere از جمله شرکت هایی هستند که از این استراتژی استفاده می کنند. همچنین، کسب و کارهای کوچک و حتی فروشگاه هایی که توسط یک نفر اداره می شود نیز، از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. چرا؟ چون واقعا این روش جواب می دهد.

یک مثال:

بازاریابی محتوا، حال و آینده ی بازاریابی است

بار دیگر به پارگراف قبل بازگشته و تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید؛ این بار با یک تفاوت. واژه های مرتبط و ارزشمند را از تعریف حذف کنید. با حذف این دو واژه، با بازاریابی شرکت هایی مواجه خواهید شد که سعی می کنند تولیدات خود را به شما بفروشند. شرکت ها و کمپانی ها، همواره به ما اطلاعاتی ارائه می کنند. مشکل عموما اینجاست که این مطالب، چندان مرتبط و ارزشمند نیست. (شاید بتوانیم اصطلاح اسپم را نیز برای آن به کار ببریم) این عامل، باعث ارزشمندی بازاریابی محتوا در محیط کسب و کار ها شده که در آن هر فرد معرض هزاران پیام تبلیغاتی در روز قرار می گیرد.

بازاریابی بدون محتوای خوب، غیر ممکن است

فارغ از تاکیتیکی که برای بازاریابی خود انتخاب کرده اید، بازاریابی محتوا باید بخشی از پروسه ی کاری شما باشد، نه چیزی که جداگانه انجام شود. محتوای باکیفیت، بخشی از تمام انواع بازاریابی است:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا، از بازاریابی شبکه های اجتماعی مهم تر است.
  • سئو (SEO): موتورهای جستجو، کسب و کارهایی که به صورت مداوم محتوای با کیفیت انتشار می دهند را در اولویت قرار می دهد.
  • روابط عمومی (PR): استراتژی روابط عمومی، زمانی موفق خواهد بود که بتواند مشکلات و مسائل مشتریان را به خوبی حل کند.
  • PPC یا پرداخت به ازای کلیک: تحقق استراتژی PPC، در گروی داشتن محتوایی مناسب و با کیفیت است.
  • بازاریابی ربایشی: محتوای مناسب، کلید اصلی جذب مشتری ، ترافیک بیشتر با کیفیت تر و در نهایت، سود بیشتر است.
  • استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی محتواست.

ممکن است همین حالا، مشتریانتان منتظر محتوای جذاب شما باشند؛ ممکن است وقتی آن را از طریق، سایت، ایمیل، بروشور، چاپی و غیره دریافت می کنند، دقایقی را به مطالعه و بررسی آن بپردازند. ممکن است، مشتریان در انتظار محتوای تولید شده شما باشند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

       بنابراین اگر

به تازگی با استراتژی محتوا آشنا شده اید؟ به مطلبی که برای آشنایی با بازاریابی محتوا تهیه کرده ایم مراجعه کنید. در آن، می توانید با مفاهیم اولیه و همچنین گام های مقدماتی برای طرح ریزی یک استراتژی موفق آشنا شوید.

به استراتژی محتوا نیاز دارید؟ به مطلبی که در رابطه با تبیین چارچوب بازاریابی محتوا نوشته ایم مراجعه کنید؛ در آن مطلب می توانید گام های اولیه و اساسی را برای طراحی یک برنامه ی موفق بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

می خواهید نمونه های موفق استراتژی محتوا را ببینید؟ بروشور نمونه کارهای انجام شده را دانلود کنید.

آیا سکاندار بازاریابی هستید؟ عضو خبرنامه ی ما شوید تا جدید ترین اخبار و روندهای بازاریابی را دریافت کنید.

به مشاوره ی اختصاصی برای سازمان خود نیاز دارید؟ با تیم مشاورین پیکسلار در تماس باشید تا به کمک هم چالش های پیش روی کسب و کار و سازمانتان را برطرف کنیم.

۱۳۹۲-۱۳۹۹ | کلیه حقوق برای پیکسلار محفوظ میباشد.